lördag 19 februari 2011

On my way

Har vart lite tyst ett tag här på bloggen, men det är en hel del förberedelser som sker. Det kommer antagligen bli mer och mer ju närmare avresedagen jag kommer, men har fått tid på Amerikanska ambassaden nästa vecka. Så det blir en snabbvisit till Stockholm, onsdag-torsdag. Måste ha med mig någon eftersom jag inte får ta med mig typ nåt in på ambassaden. Ingen mobil, mp3, nycklar osv.. Säkerheten är hög! Sen är det väl inte heller så kul att åka ensam.

Var på Gekås förra lördagen och köpte lite grejer. Försöker hitta ett laptopfodral med en liten ficka men hittar inga fina.. I-landsproblem! Köpte ett sov-kit till flygresan med ögonbindel och öronproppar. Haha! Ska nog köpa ett extra batteri till telefonen också, så jag kan lyssna på musik på flyget och vara säker på att jag har batteri i telefonen när jag behöver den eftersom det är så kasst batteri i min mobil. Ingen som har en mp3 att sälja för en billig peng? Har ingen anledning att köpa en ny om jag bara kommer använda den på planet juuuu.

Just det! Min "host mum" berättade att det ryktas om att Jay-Z och Beyoncé kollar på lägenhet i Park Slope där jag ska bo! ;) Jay-Z är uppväxt i Brooklyn och äger ett basketlag som ska flytta till Brooklyn, och deras hemarena ligger inte långt ifrån min host familys hus. Coooolt? Oh ja! Om inte annat kan man ju se dom spela nån gång (:


2 kommentarer: