torsdag 21 april 2011

341 dagar kvar till Sverige

Ligger i min säng efter en tio timmars arbetsdag. Jobbat från 8-18 i måndags och idag. Blir även så imorgon, men jobbade bara på morgonen igår. Och fredag ledig. Så ja, väldigt olika och flexibelt schema. Hade tänk dra in till Manhattan förra helgen och igår, men det blev inte av. I söndags lyckades jag dra med mig Jonna till den botaniska trädgården för att kolla på de japanska körsbärsblommorna. Tyvärr var inte alla träd i blom, men det var fint ändå. Igår regna det så kände inte för att dra dit då heller.

På fredag ska jag på au pairmöte. Alla au pairer i mitt område kommer träffas och göra nåt en gång i månaden. Denna gången ska vi på Museum. Hoppas det blir någon barbecuekväll någon gång med. Längtar sååå mycket till sommaren. Har hört att sommaren här ska vara som Spanien. Låter gött va? Ska bli skönt att bo på ett större ställe också. Dessutom får vi vår egna lilla trädgård på baksidan så man kan sitta där på sommarkvällarna och grilla. Carla och Rich har talat om att de älskar att grilla och det gör ju jag med! I augusti ska dom hyra ett hus i Provincetown. Så då ska vi bo där i 10 dagar. Augusti ska tydligen vara en väldigt varm månad så då flyr alla New York. Även vi.

Jag och Levi går på olika aktiviteter på dagarna. Som idag var vi på biblioteket på förmiddagen och lyssna på sagor och sjöng. På eftermiddagen drog vi till ett café på en sing-along-grej och när vi äntligen var framme så var den naturligtvis inställd.. Som tur var fanns det en stor lekpark i närheten som vi stannade vid istället. Skulle regnat idag, men det  har varit soligt, dock åska i luften. Har hört hur gött väder ni har hemma, men ni kan ju sitta där i regnet i september när vi fortfarande har sommarvärme! Over and out!

  
A:et är där Provincetown ligger och den gula pricken är New York.



3 kommentarer:

  1. Sago- och sångstund på bibblan... duktig flicka! ;D

    SvaraRadera
  2. Eller kanske åka till ett ännu varmare land? ;)

    SvaraRadera
  3. Idis, du verkar ju trivas! gud va roligt! kommer du någonsin nöjda dig med sverige igen? HOPPAS!

    SvaraRadera