söndag 10 april 2011

Shooopping!

Idag har det shoppats på Manhattan med Louise. Världsvan som jag är hoppar jag på tunnelbanan till Union Square och inväntar henne. Tog en ganska bra stund innan vi hittade varandra eftersom det var en stor fredsdemonstration på gång och maaaassa folk! Var en man med ett plakat som önskade mig lycka till att hitta någon i denna folkmassan, som antagligen såg att jag letade efter någon. Men vi lyckades och sprang genast in på Forever 21. Där gick jag loss och köpte det ena och det andra. Lägger väl upp någon bild på vad det blev längre ner i inlägget. Sen var vi hungriga så det blev en wrap med kalkon.

Sen ville vi ner till Soho och oj vad fel vi gick. Var bombsäker att vi gick söder ut tills jag tog upp kartan i mobilen. Hoppsan.. Sen gick vi fel typ 3-4 gånger till innan det blev rätt. Oj, vad mina fötter var trötta och gjorde ont. Eller ja, hela jag egentligen. Vi har gått och gått och gått. Bestämde oss för att leta upp den nyöppnade svenska godisbutiken innan vi fortsatte till Soho. Var väl inte jättemycket att hurra för, men beror kanske på att jag inte hunnit sakna svenskt godis så mycket än. Blev i alla fall en påse och sen stack vi till Soho. Här finns allt! Allt från Louis Vitton till H&M. Tar väl en vecka att ta sig igenom alltihopa. Där blev det trosor från Victoria Secret och Converse. Sen var vi sååå trötta efter ca 9 timmar på Manhattan. Sa hejdå till Louise och tog tunnelbanan hem.

 Den svenska godisbutiken, Sockerbit
 Blåa converse blev det, men dom är lite mörkare IRL
Ääälskar "magtröjor"
 Union Square


2 kommentarer:

  1. Herregud, våran lilla tös ränner runt på Manhattan. Jag blir alldeles svettig på ryggen... Och AVUNDSJUK!

    SvaraRadera
  2. Guud va roligt Idis!!! Shoppa på!

    SvaraRadera