fredag 8 april 2011

Jag skaaaaaaaaaa!

Jisses vad ni tjötar! Okej, här kommer ett inlägg men vet inte om det kommer bli så intressant eller långt..

Jag mår fin fint! Det är väl typ det alla frågar. Jag har jobbat min första arbetsvecka. Ska i och för sig jobba imorn med, men bara en timme på morgonen och på kvällen när lillkillen sover. Deras nanny har varit här denna veckan och hjälpt mig. Gud vad jag är glad för det. Vi börjar vänja oss vid varandra och idag var det jag som nattade honom för hans lilla tupplur. Vilket gick bra och jag är SÅ stolt! Varje kväll när lillkillen sover lagar Carla och Rich mat till oss. Hälsosam mat! Var förberedd på halvfabrikat varje dag, men här bjuds det på organisk fräsch mat! Idag bjöd Carla på nåt som smakar nästan exakt som kledniki! Det räddade verkligen mitt år! Yey! :D

Om ca. sex veckor flyttar vi till ett större hus. Bor i en lägenhet nu, men i det nya huset kommer jag få min egna lägenhet på tredje våning. Två rum och kök. Ett sovrum, det andra ska bli ett gym och kök och badrum. Har även ett litet tak utanför köksfönstret som dom funderar på att göra till en terass. Här kommer det bli massa au pair partyn! Kommer bara flytta några kvarter bort så behöver inte lära mig ett nytt område. Kommer dessvärre ha längre till parken. Är en jättefin och stor park här i området. Kaaanske att man tar en springtur runt den någon dag. Kanske blir som en av de fåniga mammorna som springer med barnvagnen. Haha...

Carla och deras nanny tipsar mig dagligen vad för olika saker man kan göra här. Dom är otroligt hjälpsamma och verkar vara riktigt måna om att jag ska trivas, vilket jag gör! Och så har jag ju Jonna här med, min finska au pairpolare. Vi har hunnit med Starbucks två gånger. Är glad att jag känner någon som bor nära och vi har klickat bra. Det bästa är att jag kan prata svenska och hon förstår mycket. Jag förstår INGENTING när hon snackar finska. Jag har miljoner ställen att besöka och saker att göra. Hoppas jag hinner allt på ett år.. Kan också meddela dom som vill skypa att helgerna funkar nog bäst eftersom när jag slutar jobba på dagarna så är klockan typ midnatt hemma och alla har inte lust att vara vakna då..

Okej, det blev ganska långt.. tänker inte lova när jag bloggar nästa gång ;)


Smickrande bild från Starbucks med Jonna

2 kommentarer: